Annonce

Vejen til gode karakterer i skolen

Har du et ønske om at få gode karakterer i skolen, har vi her samlet et par gode råd til dig, som kan hjælpe dig på rette vej med lige netop det mål.

Du finder en online lommeregner her.

Vær aktiv i timerne

Til at begynde med er det naturligvis en god idé, hvis du er god til at følge med og være aktiv i timerne. Det er klart, at det ikke giver gode karakterer i sig selv, men du øger i den grad chancerne for at lære om pensum, hvis du følger med, hvorimod du risikerer at falde bagud, hvis du sidder og sover eller slet ikke dukker op til timerne. Så vær gerne så aktiv som muligt i timerne, og vær ikke  bange for at række hånden op og stille spørgsmål hvis der er noget, du er i tvivl om.

Lav dine lektier og afleveringer til tiden

Dernæst er det også smart, hvis du bliver god til at lave dine lektier og dine aflevering til tiden. Det kan hurtigt blive stressende, hvis du kommer bagefter med dine lektier og dine opgaver, og så bliver det pludselig svært at følge med.

Lad være med at lave det hele i sidste øjeblik. Gør det til en vane at lave lektier hver dag, og start gerne på dine aflevering med det samme, så du har god tid til at få dem gjort færdige.

En god nattesøvn skal ikke undervurderes

Sidst, men ikke mindst, skal du heller ikke undervurdere det at få dig en god nattesøvn hver eneste nat. Du får generelt sværere ved at præstere, hvis du ikke får nok søvn. Og det gælder i alt lige fra sport og fysiske præstationer til opgaver i skolen, på arbejdet eller i det private liv.

Jo mere søvn du får, desto mere overskud og koncentration har du også i dig, og desto nemmere bliver det bare for dig at følge med i undervisningen og lave dine ting. Så gør det til en vane gerne at få 8-9 timers søvn hver eneste nat. Du vil blive overrasket over, hvor stor en betydning det har for dig.