Annonce

Skibriller: Beskyttelse mod solens stråler, vind og vejr

Når man taler om skibriller, er det ofte for at snakke om beskyttelse mod solens stråler. Men de beskytter også mod vind og vejr – samtidig med, at de giver ansigtet ly for blæst og frost. Og så beskytter de faktisk også mod genstande, hvis barnet falder. Det er derfor, at skibriller er en vigtig udstyrsgenstand for enhver skisportsudøver – børn inklusive!

Hvad beskytter brillerne imod?
Med skibriller til børn kan du ikke kun beskytte dine børn mod solens stråler, de kan nemlig også virke som et vindafvisende lag over ansigtet, så man ikke bliver for kold i ansigtet. Derudover kan de holde sne og regn ude af øjnene – det betyder, at man altid er godt klædt på til en dag på ski, uanset vejret!

Andre fordele
Som sagt beskyttes barnets øjne mod solens stråler, når de har skibriller på. Men det er ikke kun under ski- og snowboardturen, at det kan være en fordel. Når man er ude i den friske luft, så er det altid rart at beskytte sig mod solens stråler. Især hvis man er følsom overfor dem. Og selvom vi herhjemme ikke har sne og is hele året rundt, så kan det godt blive koldt om vinteren – især for børnene!
Derfor er det altid en god idé at have skibriller med, når man skal ud og lege i sneen. Skibrillerne beskytter mod solens stråler, men de kan også holde ansigtet varmt. Og så er det rart ikke at blive generet af sne eller regn i øjnene!