(sponsoreret indhold)
Efterhånden er det vist gået op for de fleste, hvad en blogger er. I hvert fald kommer man som virksomhed eller brand ikke uden om, naturligvis alt efter hvilken branche man opererer i, at bloggere er en ideel kilde til opmærksomhed – og masser af den.
Men hvordan bliver man en succesfuld blogger? Hvad skal der til for at man bliver opdaget, for at man skiller sig ud fra mængden? Det kommer vi nærmere ind på i nedenstående.
1. Start med at lægge dig fast på en niche eller et tema. Det kunne være “mad-blogger”, “mor-blogger”, “mode-blogger”, “rejse-blogger” eller noget helt femte. Det gør det lettere for læserne at finde ud af, hvad de kan forvente, når de klikker sig ind på din blog.
2. Brug tid på et lækkert design, det gør din blog meget mere tiltrækkende. Vælg et tema der matcher din smag, personlighed og det du forsøger at udtrykke
3. Skriv fejlfrit og korrekt, brug tid på at læse korrektur på dine dine blogindlæg, inden de offentliggøres. Og skriv kun når du reelt har noget interessant på hjertet, læserne gennemskuer hurtigt en sludder for en sladder.
4. Brug aktivt sociale medier til at promovere din blog, på den måde når du hurtigt ud til et meget større publikum.
5. Giv det tid og vær tålmodig. At få succes som blogger kan let tage mere end et år og kræver mindst 1-2 ugentlige posts.
Når først du har opbygget et rimeligt antal læsere og følgere, kan du begynde så småt at søge samarbejder med diverse virksomheder, så du rent faktisk får betaling for dit hårde arbejde med bloggen.
Tit går det hurtigt, og hvis du er heldig og dygtigt, vil det pludselig vælte ind med betalte jobs. Men husk på at holde styr på dit regnskab, nøjagtig som andre selvstændige skal. Du spørger måske dig selv momsafregning hvornår, hvordan, hvorfor etc. Bare rolig – de fleste information kan du finde på nettet. Du kan også alliere dig med en freelance bogholder, så du er helt sikker på, at alt bliver gjort korrekt. Et drive en blog med betalte jobs, anses nemlig som at drive virksomhed.