(sponsoreret indhold)
Uvurderlige tips til en lækker iværksætter-arbejdsplads!
Er du ved at få din startup op i omdrejninger og leder du efter noget, der er mere professionelt end et skrivebord i hjørnet af et kontorfællesskab, så læs med her!
En god husleje giver god indtjening!
Først og fremmest skal du jo finde et kontorlokale, som både giver dig plads til alle funktioner af din virksomhed, men som ikke mindst er til at betale huslejen på. Du har jo også din private husleje, som du skal have til at køre rundt. Måske har du allerede overvejet at flytte til en ny by eller landsdel, da du her har fået øjnene op for et bedre kundegrundlag. Det kan være en solid strategisk beslutning at flytte hen, hvor kunderne er, og er det udenfor hovedstadsområdet, så bliver din husleje ganske sikkert favorabel. Søger du efter ledige lejeboliger i Aarhus fx, vil du måske endda kunne finde en lejlighed, hvor der er god plads til at have kontor derhjemme. Man må spare hvor man kan, når man er i startup-mode – og der er huslejen essentiel!
Kontormøbler og praktisk indretning
Du skal sørge for at din arbejdsplads er godt udstyret til at starte med – det er ærgerligt at smide de surt opsparede penge ud på billige reoler og stole, der er af så dårlig kvalitet af de må ud efter få års brug.
Invester i stedet i ordentlige kontorstole, for du skal sidde i den mange timer hver eneste uge og en dårlig siddestilling ødelægger både helbred og fokusevne. Gå evt på brugtmarkedet og find stole, der stadig ser godt ud og er af god kvalitet – mange store virksomheder skifter ofte udstyret ud, og her kan du gøre en guldhandel.
Sørg også for at du har en solid kaffemaskine eller elkedel, så du har god koffein-energi og varme drikke lige ved hånden til dig og dine kunder. Igen: Invester i kvalitet, så slipper du for at smide penge ud af vinduet. Tjek denne elkedel test og find en model, der holder og som passer til dit behov.
Spar tid og penge ved at outsource visse driftsopgaver
Som iværksætter skal man bestemt være lidt af en blæksprutte, der kan lidt af hvert. Men hvis årsregnskab, hjemmesidedesign eller lignende bare ikke er din store styrke, ja så sparer du faktisk penge, hvis du hyrer andre til at tage sig af disse opgaver en gang imellem. Du skal bruge din værdifulde tid på dine spidskompetencer, som kan bringe dig indkomst og skabe vækst til virksomheden. Derfor er det en god investering at hyre eksperter ind af og til; for at sige det på amerikansk: To earn money, you gotta spend some!