Blogging

Få styr på regnskabet i din onlinevirksomhed

I en onlinevirksomhed er det lige så vigtigt at have helt og aldeles styr på regnskab og bogføring som i en fysisk virksomhed, hvor der omsættes varer og ydelser.

Det kan virke overvældende, når man første gang sidder og læser reglerne i bogføringsloven og i skattelovgivningen, men heldigvis er der hjælp at hente hos revisorer og forskellige regnskabsfirmaer. Hvis du vil vide mere om, hvilke ting du kan få hjælp til i din virksomhed, så klik på linket her: https://retio.dk/

Gør det nemt for dig selv

Når du lader et firma stå for bogføring og regnskaber, er du sikker på, at alting omkring bogholderiet kører på skinner.

Den store fordel er selvfølgelig, at du derved kan koncentrere dig, om det du er god til, og du for tid til alt det sjove, nemlig at få din onlinevirksomhed til at vokse gennem nye tiltag og måske nye samarbejdspartnere.

Nedenfor kan du se nogle af de mange opgaver, du kan få hjælp til af et professionelt regnskabsfirma:

  • Outsourcing af hele bogholderiet
  • Digitaliseret bogføring
  • Sikkerhedstjek og controlling af regnskaber og tal
  • Ekstern regnskabsledelse
  • Leje af medarbejdere til dit eksisterende bogholderi

Er du klar til digitalisering af bogføringen?

Et andet vigtigt område, når det kommer til regnskaber og bogføring, er det nye lovkrav om digitaliseret bogføring, som netop er vedtaget. Det betyder, at alle virksomheder – små som store, onlinevirksomheder og fysiske butikker – skal omstille bogholderiet, så bogføring og arkivering er digitaliseret. Som det ser ud nu, skal dette ske senest til næste efterår.

Et professionelt regnskabsfirma kan hjælpe dig med digitaliseringen af dit regnskab – eller du kan lade firmaet stå for bogføring og det øvrige bogholderi. Det bestemmer du.

Vigtigst er det, at du er klar på de nye regler og ved, hvordan du skal forholde dig til dem, allerede nu.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *